Crossdag

Igår var jag i Skövde på Kråkeberget och körde cross och enduro. Det var hur kul som helst! Det var tre endurotjejer som hade ordnat denna heldagen med "prova på cross och enduro" bara för tjejer. Det var väldigt spridda åldrar på deltagarna från 12 till 50 år. Det var mycket bra genomfört och en kanondag. Vi hade även tur med vädret. Här är jag i full mudering!

Crossdag...

Jag fick testa många olika cross och enduro tex. KTM enduro 450 fyrtakt, cross och enduro 125, Honda 250, Honda 70 (minicross)...mm. Det var väldigt kul och lärorikt att få känna skillnaden...=O)

Crossdag

Dagen började med att vi fick åka på innegården av en gammal speedway bana... Vi blev indelade i tre grupper. Jag kom i grupp ett och vi hade Jessica som instruktör med hennes medhjälpare (pappor och andra cross/endurokillar). Vi fick börja att känna på crossen, växla, svänga, bromsa mm. Vi åkte först runt koner och sedan åkte vi  lite slalom. Då passade jag på att testa så många olika cyklar som möjligt! Attans vad kul! 

Vid tolv fikade vi. Det behövdes verkligen eftersom man hade hunnit bli riktigt hungrig. När vi skulle igång och köra igen så hade en kille kört omkull och det blev en del fördröjningar eftersom ambulansen fick komma. Hoppas att han klarade sig bra!!! Jag hörde att han brutit nyckelbenet.
När vi kom igång åkte min grupp ut på crossbanan och körde lite. Vi fick köra en bit av banan men det räckte gott nog! Jag tror vi körde ca en halvtimme innan vi bytte och skulle köra enduro. Jag hade en enduro hoj 125a. Det var riktigt roligt att köra enduro. Svårt och roligt! Vi körde på två olika små sträckor. Man ville bara köra mer och mer....Efter ett tag fick jag byta till en cross 125a vilken var lite vassare. Jag hade så fantastiskt skoj!!!
Vid tre tiden fick vi åka tillbaka och då fick vi grillad korv, diplom, t-shirt och en keps. Det var en fantastiskt lyckad dag! Tack alla som var med och genomförde den!!!

Måste bara säga att det kändes i kroppen dagen efter...rätt så mycket!

- Victoria Ruotsi

Kommentarer
Postat av: Becka

Tjena! Fy vad coolt med cross! =) Du undrade hur jag gjorde med liggande bilder? Jag roterade dem i datorn bara, innan jag la in dem på bloggen? Men annars tycker jag att det är fint när du ligger ner med.. =) Nu ska Zelda få komma ut och springa! Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback