Blåstjärnan

Igår fick jag åka till den stora staden Göteborg. Vi åkte runt och velade länge i bilen innan vi kom rätt. Vi kom fram till ett ställe som hette Blå Stjärnan. Matte tog en nummerlapp och vi fick sitta ner och vänta i en sal med massor med andra hundar, som man tydligen inte fick leka med. Efter en stund kom en tjej och droppade någon vätska i mina ögon. Efter det blev pupillerna jättestora! Jag fick vänta ett bra tag till innan det blev min tur. Då ropade samma tjej upp mitt namn och jag fick gå in i ett rum men massor med prylar i. Damen där inne gav mig några godisar men dem ville inte jag ha...Jag fick sitta på ett bord som åkte högt upp i luften och sen tittade damen i mina ögon med tre olika instrument. Det var inte så farligt och damen pratade med mig hela tiden så jag visste vad som hände.
När hon var klart gick jag direkt till dörren och öppnade den, men vi skulle tydligen få svar innan vi gick hem. Hon sa att allt såg bra ut...allt var u.a. Jag var lite röd i ena pupillen och helt röd i den andra och det beror på att jag saknar pigment (eftersom jag är en bluemerle) men det gör absolut inget sa hon. Jag är lite albino sa hon....=O) Nä nu är det så fint väder ute så nu ska jag gå ut och gå en långpromenad med matte. Ha det så bra i vårsolen.

- Tira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback