kurser...

Nu har vi varit på vallningsträning igen. Igår var det andra gången vi var där... Jag tyckte att det var mycket roligare denna gången, kanske för att det inte regnade lika mycket och för att Tira inte jagade iväg fåren lika hysteriskt!
Denna gången var vi bara 4 hunder också, viket var mycket lättare och inte lika lång väntetid. Det var tre bc och Tira då. Tira fick göra i princip samma sak som förra gången, försöka väcka intresse för fåren. Hon fick vara lös inomhus och springa runt fåren och jag berömde. Denna gången jagade hon inte iväg och splittade fåren som förra gången, hon hade dem mer samlat, även om hon ibland tog ut ett får i flocken och sprang iväg med det  : ) Hon var (tycker jag) väldigt orädd också. Hon hade inga problem med att gå bakom eller igenom fårflocken. Hon hade ganska mycket "kroppskontakt" med fåren, speciellt om man jämför med de andra hundarna (bc).
Jag blev riktigt glad över att hon lugnat sig...Kanske hon har en framtid som vallare ändå (viket jag tyckte var helt uteslutet förra gången).
Trött blev hon ialla fall, medan vi väntade på de andra hundarna i gruppen sov Tira i mitt knä. Hon bara slocknade. I slutet var hon så trött i huvudet att hon bara ville äta fårbajs, då åkte vi hem!
Något som hon inte gillade var en man som skulle ropa NEJ till sin hund hela tiden, då ville hon gå därifrån varje gång han skulle upp och valla med sin hund.
Jaja...Vi får väl se hur det går nästa tisdag om det blir lite bättre då också...?!
Idag ska vi på agilityträning med Emelie Merenius, men nu första ska vi leka med en ny hundkompis.
Ha det så gött alla!
Kram Victoria och Tira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback