Vallare...

Förra måndagen var Tira på kurs... Hon träffade på får för första gången på nära håll. Det är en vallningskurs och Tira är där för att se om hon har något intresse av fåren och av vallning. Hon var lite sådär halvintresserad först. Då fick jag gå in i en fålla bland fåren medan Tira var på utsidan och kollade läget. Senare släppte jag henne när en annan hund vallade men då började hon jaga ett får. Även senare när vi var under tak (inhägnat) så skulle jag släppa henne och då delade hon på flocken...men men...Vi får väl se på nästa kurs om det blir bättre! =O)
De andra kursdeltagarna hade bordercollie (som var väldigt lydiga) och samtliga hade gått vallningskurser tidigare, hade får hemma och nästan alla ägare hade haft vallhundar tidigare osv. Både jag och Tira är nybörjare när det gäller vallning och får. Vi blev utklassade helt enkelt!

Nu på tisdag är det dax igen!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback