Går himla bra

Nu har vi haft Bianca i 1,5 vecka. Det har verkligen gått över förväntan! Vi började träna med henne typ direkt... Hon tycker att det är jätteroligt! Det som varit jobbigast är hennes gnällande (speciellt när hon ser andra hundar och när hon har tråkigt) och att hon gör utfall mot andra hundar. Det är ju inte lätt för henne att flytta in till stan när hon är van att bo på landet utan massa andra hundar och människor. Vi har miljötränat och passivitetstränat mycket. Åkt upp till brukshundklubben och bara suttit och tittat på alla, först på långt håll och sen närmare och närmare... Även varit lite på stan osv. Det har blivit väldigt mycket bättre!!!
Igår var jag och Bianca på brukshundklubben helt ensamma så vi passade på att träna lite agility. Jag har ju börjat lära henne trycka på lock hemma och nu provade vi på klubben och det gick bra. Vi körde också lite hinderfokus och hopp över hinder. Tunneln tyckte hon var himla rolig också : )
Efter ett tag kom en annan hund som var i den andra inhängnaden och då tränade jag lite fokus på mig och inkallningar. Det gick JÄTTEBRA! Gud va nöjd jag var med henne efteråt! Riktigt roligt!!!
Får väl se hur det utvecklas.

På söndag ska jag tävla med Tira i Bollebygd. Vi får väl se hur det går eftersom jag har haft så himla ont i ryggen de senaste dagarna, har knappt kunnat gå!!! Jag har ju inte tränat något med Tira sen Emelies träningstävling heller...
Får se hur det går!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback