Trött...

I helgen har jag varit jättetrött och på det så har jag jobbat...Illa! meningen var att jag skulle tävlat med Tira vilket jag såg fram emot, men jag orkade helt enkelt inte : ( Men ibland kanske det är bra att lyssna på sin kropp...Hade nog inte orkat springa på banan ändå.
Idag var det första gången vi skulle ha Bianca och Tira ihop inne och även för att sova ihop. Jag har varit lite nervös inför detta då det gick sådär för ca ett år sedan då de bodde ihop ibland. Nu har de träffats och varit ute och promenerat ihop men det är ju inte direkt samma sak. Det har iallafall gått över förväntan. Första timmen var Bianca lite på Tira, inte sådär busig utan mer för att hela tiden ha koll på henne och vara i ansiktet på henne. Men efter det har det gått bra! Även hela natten! KANON!!! :-P Nu kan vi ju ha henne när som helst. jag jobbar inte så jättemånga dagar till innan jag går hem och förhoppningsvis kan vi ta hem henne då. Hade varit superkul! Det är ju lite trixigare att gå med dem ensam eftersom Bianca triggar igång Tira när vi får hundmöten : )
I morses när jag var helt nyvaken och skulle kissa hundarna mötte vi nästan direkt en rottis som skällde, drog och morrade. Bianca började dra och pipa och då blev Tira också ivrig! Två draghundar och en tokig rottis på andra sidan vägen, vilken syn! Då får Bianca för sig att bajsa. Han med rottisen såg ut att önska att vi bara skulle dra därifrån : ) Ett himla liv! men jag gjorde så gott jag kunde och dra på trissor så satt båda hundarna still när jag tog upp bajset iallafall!

Senare på dagen var Tira så himla duktig!!!
Vi tog bilen ut i skogen för att gå en härlig promenad med hundarna. Vi följde en grusväg ganska långt och sedan vände vi för att gå tillbaka till bilen. När vi kommit halvvägs tar Tira upp något från vägen och börjar busa med. Hon ser jättestolt ut och jag var tvungen att kolla vad det var och gissa vad?!?!?! Det var bilnycklarna!!! Gissa om jag blev glad. Jag hade hållt nycklarna i handen tillsammans med kopplet och en godispåse och inte kännt när jag tappade dem!
Hade inte varit så kul att komma tillbaka till bilen och inse att nycklarna varit borta och fått gå hela vägen igen : ]
Jag blev supernöjd!

Nu är jag på jobbet och har rast...sådär!
kram Victoria

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad skönt att det går bra med Tira och Bianca. Duktig Tira som håller reda på mattes nycklar också ;-)

Postat av: Emelie igen

Jag planerar en liten aussieträff på Vinna Hundcenter på torsdag. Mer info hittar ni i gästboken på www.mivinnas.se

2008-07-22 @ 15:24:41
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Emelie

Kul! Välkomna!

2008-07-23 @ 14:29:44
URL: http://www.mivinnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback