Träningstävling

Igår var det tävling ute på Vinna hundcenter. Jag och Tira var anmälda till både agilityklass och hoppklass.
Det jag var mest nervös för var om jag skulle komma ihåg banan eller inte?! Det hade jag ju problem med när jag gjorde min debut. Det var ganska många hundar anmälda om man jämför med vad jag hade tänkt. Himla roligt!
Otroligt bra träning för Tira (och mig) att bara vara där och se så mycket folk och hundar...
Det var två roliga banor, men lite tungt att springa!

Första loppet gick väl hyfsat bra, något framförbyte blev till ett bakombyte för att jag inte hann med och en del svängar blev lite väl vida. Jag är nöjd att hon gick igenom slalomet utan misstag, även om det inte direkt gick undan. Vi fick 5 fel och det var nog på en rivning (fick jag höra efteråt), jag var så fokuserad på loppet att jag inte såg eller hörde något annat ; )

Det andra loppet gick inte direkt som jag planerat men ändå är jag nöjd!!! Det var hoppklassen och den banan var lite lurigare måste jag säga! Mycket svängar och konstiga vinklar. jag hade planerat in en del byten, men jag hade trott för mycket på min egen snabbet ; ) Det visade sig att jag inte hann med riktigt allt jag hade tänkt så det blev lite missförstånd mellan mig och Tira. Det blev nog en rivning och en vägran i det loppet tror jag. Såg efteråt ett ställe i slutet där jag skyndade att hinna ett framförbyte (och det gjorde så att hon missade hindret och det blev en vägran) där jag egentligen bara skulle kunna springa med henne på den sidan jag var. Men det är lätt att vara efterklok och det är väl förhoppningsvis det man lär sig på!

Annelie sa att hon hade sett resultatlistorna från agilityklassen och att jag låg först. Kunde inte tro mina öron!!! Kunde det vara sant?!
När det var prisutdelning så visade det sig stämma. Jag vann largeklassen i agility!!! JIIHOOO!!! Min första vinst! : )
Och sedan kom jag tvåa i hopp : ) Fantastiskt vilken dag! Trots lite regn stundtals storm så var jag supernöjd!

Roligt att träffa alla goa människor som var med och tävlade oxå! : )
Nu gäller det bara att ligga i och träna! Ska träna mycket på slalomen och på vårt samarbete (så jag kan handla henne rätt)...jag måste även lära känna Tiras speed (speciellt nu när jag är gravid) och inse att jag inte hinner med och göra de bytena som jag kanske hade hunnit i vanliga fall!

Tack Emelie för den roliga träningstävlingen! Hoppas det blir fler!? Minst en i månaden...hehe...

Nu sitter jag på jobbet och det regnar ute, men det gör inte så mycket jag får leva på minnena från igår ...hehe : )
Ikväll blir det iallafall jordgubbar och grädde!

Kram/Victoria

Kommentarer
Postat av: Anki & Siri

Grattis Grattis Kra¨m Anki

Postat av: Emelie

Det såg jättefint ut för er. Det låter som att du fick lite blodad tand nu :-)

Fler sådana träningstävlingar blir det förhoppningsvis. Eventuellt blir det en ny v. 29. Inte säkert än dock, men håll utkik ifall ifall.

2008-06-21 @ 16:20:13
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Ida

Kul att det går så bra för er :)

Tira är ju så fin :)

Vi får träffas nån dag och träna tycker jag :)



Ha de bra

Kram Ida, yes och amy

2008-06-21 @ 20:06:07
URL: http://www.aussietok.tk
Postat av: Emelie

Visst är det. Det här känns riktigt bra!

2008-07-02 @ 12:25:59
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Emelie igen

Tyvärr inte NBT. Den är kuperad. Född med lång svans.

2008-07-02 @ 12:30:02
URL: http://www.mivinnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback