Vem vill ta hand om mig?



Nu har jag insett att detta funkar inte! Lilla Bianca måste få ett nytt hem. Ett tag nu har vi märkt att vi inte har tid med henne... Och det gynnar inte henne. Vi vill att hon ska komma till någon som har mycket tid, kunskap och kärlek över till en sådan här sötnos. Någon som vill promenera och träna med henne. : ) Jag har börjat träna lite agility och grunderna på lydnad (bakdelskontroll, apportintresse, ligg, sitt, stå, stadga osv) och hon har även provat att spåra några gånger... Hon älskar att jobba och kan nog tänka sig vad som helst om man tränar med "mjuka metoder".

Bianca är drygt 1,5 år (fyller två år i februari) och hon är en amstaff.
Hon är himla go men bör inte komma till en barnfamilj...Hon trivs att vara i en familj med hund då hon mer eller mindre har bott med annan hund hela sitt liv.

Ju mindre tid vi haft för henne desto flera konstigheter har hon börjat med...:( (typ utfall)

Hon ÄLSKAR att simma. Kan hålla på hur länge som helst!



Peter skaffade sig Bianca innan vi träffades. Nu har vi fått barn och Peter är allergisk mot Bianca.
Livet ser inte riktigt ut som vi hade planerat, men allt styr man inte över. Hade jag haft möjlighet hade jag helst av allt behållt henne, men jag är inte egoistisk utan inser att hon mår bäst av ett nytt hem. Tråkigt om inte alla förstår det utan blir irriterade istället. Men jag gör detta pga. ändrade omständigheter och av KÄRLEK!!!

bianca sträcker ut sig

Vad vi önskar mest av allt är att hon kommer till ett bra hem!
Så vill du eller vet du någon som skulle passa bra att ta över henne ring gärna!!!
Har du frågor är det bara att höra av sig.

Victoria telefonnummer: 0734 - 35 94 06

Kommentarer
Postat av: Irriterad

varför skaffa en hund över huvudtaget...trött blir jag när jag läser att ni INTE har tid med henne :(

2008-10-25 @ 13:54:22
Postat av: Victoria

Det är lite ändrade omständigheter! Jag tycker inte att jag är skyldig att förklara det för någon, men det finns bra skäl!!!

2008-10-25 @ 17:27:06
Postat av: Hillevi

Jag tycker ni gör rätt Victoria- det är ju ett otroligt svårt beslut att göra sej av med sina älsklingar, inget man bara gör så där!

"Irriterad" kan ju behålla sina åsikter för ett sådant här beslut är inte lätt- precis som du skrev i bloggen....

Hoppas ni kan hitta ett bra hem till Bianca för allas bästa!

Kram

2008-10-27 @ 10:43:31
Postat av: Victoria

Tack Hillevi för de fina orden! Det är som sagt inte lätt, men vi hoppas att vi hittar det bästa hemmet för henne! : )

2008-10-30 @ 10:04:12
Postat av: Becka

Håller med Hillevi helt och fullt! Jag vet ju hur seriösa ni är med "hunderiet" men vissa omständigheter råder man som sagt inte över.. Tråkigt iallafall, Bianca som är så söt och go!! :-(

Hoppas allt går bra med lille Nikolaj! Kramar!!

Postat av: Annelie

Jag håller med Hillevi!

Livet är föränderligt, man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. Och att vilja någons bästa, det kallar jag kärlek!



Bianca är en super go tjej och ni kommer att hitta ett bra hem till henne.



Kramar från Annelie & gänget

2008-10-30 @ 11:13:37
URL: http://www.tillyonelmi.se
Postat av: Becka

Hej!

Ja visst är Goldeneye söt!!?? Hon är så supergo med, det är hon som är mest vaken och social och vill helst vara med oss hela tiden.. Jag vill gärna behålla antingen henne eller Blofeld, det är mina favvo-bebisar det! :-)

Hur går det med Bianca? Har ni hittat något nytt hem? Kram!

2008-11-03 @ 18:18:21
URL: http://zelda.blogg.se/matte
Postat av: Anna-Carin

Åh lilla Bianca! Hon är så otroligt söt! Hade man haft tid så hade hon gärna fått flytta hit men det räcker allt med två hundar..



Grattis till bäbisen! übersöt han med ;)





Kram

Anna-Carin, Hoover och Liam

2008-11-07 @ 15:16:08
URL: http://www.lillaliam.se
Postat av: Alina

Trevlig Fredag! :)

2008-11-07 @ 15:23:24
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Therese

jag hoppas att ni hittar ett bra hem åt lilla ankan.

Peter berättade för mig imorses att det skulle komma nån och kika.

Om det inte gick vägen så ska jag höra mig omkring, hon förtjänar det bästa den där damen : )



Det blev så tomt efter att hon flyttade härifrån tillbaka till er, och hade jag haft tid så hade jag mer än gärna tatt hem henne.



Hoppas att allt löser sig till det bästa för er alla.



Och Grattis ännu en gång till lille Nicolaj : )



kram Therese & Deeogee

2008-11-08 @ 20:27:52
Postat av: Victoria

Tack för alla gulliga kommentarer och allt stöd!!! Bianca är nu hos en kille där hon har en hundkompis och det verkar vara det perfekta hemmet för henne! Jag tror att det blir kanonbra!!!

2008-11-10 @ 14:28:30
Postat av: Elisabeth

ETT STORT GRATTIS TILL ER BÅDA!

Vet att jag är lite sent ute, men jag hittade till slut hit. Såg dig häromdagen när du var ute på promenad med vagn.

Tråkigt att behöva göra sig av med en hund, men det verkar som att hon har det bättre nu i alla fall.

Jag hoppas att ni mår bra annars.

Kramar från Elisabeth (borta på samma område)

2008-11-25 @ 20:00:21
URL: http://bogg.edw.se
Postat av: Lina

Hon är helt underbar, önskar att jag hade tid igen för en så pass krävande hund(har tidigare haft amstaff) vad tråkigt för er att ni måste göra er av med henne :/!



2008-12-16 @ 10:21:45
URL: http://superstarlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback